Czym jest centralny rejestr umów
Rejestr umów jest zbiorczym zestawieniem informacji o umowach zawartych przez jednostkę sektora finansów publicznych. Prowadzony jest w formie elektronicznej. Jednostka sektora finansów publicznych udostępnia rejestr umów na swojej stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej.
Centralny rejestr umów wejdzie w życie później
Sejm, w ramach prac nad nowelizacją Polskiego Ładu, zmienił przepisy dotyczące centralnego rejestru umów. Początkowo, od 1 lipca 2022 r. miały zacząć obowiązywać regulacje zawarte w art. 34a ustawy z 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych, z których wynika obowiązek prowadzenia Centralnego Rejestru Umów zawieranych przez jednostki sektora finansów publicznych, w tym jednostki samorządu terytorialnego. Jednak w rządowym projekcie do ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw, na etapie procedowania w Sejmie, dodano przepisy, które przesuwają datę wejścia w życie przepisów dotyczących rejestru na 1 stycznia 2023 r.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies. Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.