publiczny rejestr umów

centralny rejestr umów

Centralny rejestr umów wejdzie w życie dopiero 1 stycznia 2023 r.

Czym jest centralny rejestr umów

Rejestr umów jest zbiorczym zestawieniem informacji o umowach zawartych przez jednostkę sektora finansów publicznych. Prowadzony jest w formie elektronicznej. Jednostka sektora finansów publicznych udostępnia rejestr umów na swojej stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej.

Centralny rejestr umów wejdzie w życie później

Sejm, w ramach prac nad nowelizacją Polskiego Ładu, zmienił przepisy dotyczące centralnego rejestru umów. Początkowo, od 1 lipca 2022 r. miały zacząć  obowiązywać regulacje zawarte w art. 34a ustawy z 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych, z których wynika obowiązek prowadzenia Centralnego Rejestru Umów zawieranych przez jednostki sektora finansów publicznych, w tym jednostki samorządu terytorialnego. Jednak w rządowym projekcie do ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw, na etapie procedowania w Sejmie, dodano przepisy, które przesuwają  datę wejścia w życie przepisów dotyczących rejestru na 1 stycznia 2023 r.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:

  • Od kiedy wejdą w życie przepisy dotyczące centralnego rejestru umów?
  • Czym jest centralny rejestr umów?
  • Jak zmieni się próg umów wykazywanych w centralnym rejestrze umów?
  • Jakie dane będzie zawierał centralny rejestr umów?
  • Jakie kary za naruszenie obowiązków rejestrowania umów?
  • Jakich danych nie zamieszcza się w centralnym rejestrze umów?
  • Jakie jednostki muszą wprowadzać dane do centralnego rejestru umów?
  • Centralny rejestr umów - jaki wzór?