Druki ścisłego zarachowania to formularze powszechnego użytku, w zakresie których obowiązuje specjalna ewidencja, mająca zapobiegać ewentualnym nadużyciom wynikającym z ich stosowania. Druki ścisłego zarachowania podlegają m.in.:• oznakowaniu (ponumerowaniu),• ewidencji,• kontroli,• zabezpieczeniu.Kontrola druków ścisłego zarachowania powinna zaczynać się już w momencie ich zakupu, powinna trwać przez cały okres ich przechowywania w danej jednostce budżetowej do chwili ich wydania do bezpośredniego użycia uprawnionym osobom aż po zwrot niewykorzystanych druków. Proces ten ma zapobiegać popełnianiu nadużyć.Kontrolą zużycia powinny być objęte zarówno druki znormalizowane (tzw. druki akcydensowe, nabywane w drukarniach lub w sklepach z materiałami biurowymi), jak i druki opracowane na własne potrzeby danej jednostki organizacyjnej, drukowane przez nią we własnym zakresie (w tym z oprogramowania służącego do prowadzenia ksiąg rachunkowych).
Z tego artykułu dowiesz się między innymi:• Jaki jest podział druków? • Jak poprawić błędy? • Jak inwentaryzować druki ścisłego zarachowania?
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies. Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.