Czy pracownikowi należy się wynagrodzenie za soboty i niedziele
Pytanie:
Czy i w jakiej wysokości należy wypłacić pracownikowi wynagrodzenie za soboty i niedziele, jeżeli pracownik (generalnie pracujący od poniedziałku do piątku, oprócz weekendów) oświadczał, że w dni robocze (od poniedziałku do piątku) był na dodatkowym zasiłku opiekuńczym? Czy będzie miał tu zastosowanie § 11 rozporządzenia ministra pracy i polityki socjalnej z 29 maja 1996 r. w sprawie sposobu ustalania wynagrodzenia w okresie niewykonywania pracy oraz wynagrodzenia stanowiącego podstawę obliczania odszkodowań, odpraw, dodatków wyrównawczych do wynagrodzenia oraz innych należności przewidzianych w Kodeksie pracy, czy art. 80 Kodeksu pracy (czy pracownikowi nie należy się wówczas wynagrodzenie za soboty i niedziele, bo nie przepracował ani jednego dnia) i będą miały zastosowanie argumenty z interpelacji ministerialnej nr 8901 z 2017 roku w sprawie interpretacji przepisów dotyczących wynagrodzenia za przepracowaną część miesiąca w przypadku nieobecności pracownika z powodu choroby?