Środki wpłacane do kasy stanowią na moment wpłaty dochody wykonane
Jednostka samorządu terytorialnego ewidencję dochodów budżetowych z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz należności cywilnoprawnych prowadzi w zależności od formy wpłat na kontach 101, 130 oraz na koncie 221. Wszystkie wpływy i rozchody gotówki w kasie ujmowane są codziennie w dniu ich dokonania w raporcie kasowym, który stanowi dowód zbiorczy służący do zapisów w księdze głównej. Odprowadzona w danym dniu gotówka zostaje zarachowana na rachunek bieżący dochodów budżetowych z datą następnego dnia, w przypadku ostatniego dnia miesiąca będzie to pierwszy roboczy dzień następnego okresu sprawozdawczego. Jak należy prawidłowo ewidencjonować, na koniec okresu sprawozdawczego (miesiąca) dochody wykonane z tytułu tych wpłat?
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Finanse Sektora Publicznego
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Finanse Sektora Publicznego